Zimpler sysslar likt Trustly med betallösningar. På Zimpler fokuserade jag på att samla information om flödet av klient- och företagsmedel och med hjälp av den insamlade datan skapa en analys och prognos. Analysen använde jag sedan för att lägga upp en plan för interna transaktioner mellan banker, länder och valutor. Jag hade även ansvar för all administration som rörde bakerna. Då företaget är i ett tidigt stadie tog jag intiativet att skapa mycket dokumentation i form av policys och guider, sätta rutiner och testa olika funktioner hos bankerna. Företaget genomgår omstruktureringar och därmed försvinner min tjänst.
På min praktik hos Frejs har jag främst gjort löpande bokföring i Fortnox, bokslut och månads/kvartals-avstämningar i Capego. Jag har även fått vara med på kundmöte. Kunderna har varit i alla möjliga branscher. Andra program som jag fått jobba i är Visma E-ekonomi, MaxPa och Visma lön.
Rubiks Tech startades våren 2020 av en före detta arbetskamrat från Trustly. Mina huvudsakliga arbetsuppgifter var administrativa uppgifter och stöd i kundmöten under de månader emellan att min anställning på Froda avslutats och min utbildning skulle börja.
Froda är en FinTech-startup som fokuserar på att erbjuda företagslån till små och medelstora företag. Min roll gick ut på att utvärdera kundernas behov och analysera deras verksamhet för att avgöra vilken typ av lån vi kunde erbjuda företaget. Jag var också ansvarig för AML- och KYC-processer. På grund av Covid var Froda tvungna att skala ner och därmed avsluta anställningen.
Min huvudsakliga uppgift var Target Balancing. Jag hade ansvar för ca 200 bankkonton i 9 olika valutor. Målet var att säkerställa att tillräckligt med medel fanns på alla konton dygnet runt. Detta gjordes genom att skapa algoritmer för hur systemet skulle fördela medel. Jag jobbade mycket nära Banking Relations-teamet. I mina arbetsuppgifter ingick även att upptäcka och undersöka transaktioner som inte skickats eller kommit fram. Jag använde dagligen banker över hela Europa. Förutom detta innebar min roll även att sätta upp användare och andra mindre uppgifter samt monitorering av bankkonton, valutor och transaktioner.
Som team leader var min uppgift att leda och utveckla det konsumentfokuserade teamet inom supportavdelningen. Det inkluerade ansvar för FAQ-sidan, coachning och utbildning av teammedlemmar om nya produkter eller fördjupning av befintliga kunskaper. Skriva interna manualer för våra produkter och verktyg. Skapa och dokumentera nya rutiner samt se till att teamet följer rutiner och hanterar inkommande kontakter på bästa sätt.
L & L Europe driver ett flertal onlinekasinon och är verksamma globalt. Min uppgift var att assistera spelarna via chatt, mejl och telefon. Det var främst frågor om kampanjer, KYC-prosessen, betalningar och spel. Samt en första granskning av KYC-dokument och flaggning vid misstänkt olämpligt spelmönster.
På Telenor tog jag emot inkommande frågor via telefon och mejl angående produkter, fakturor & betalningar, teknisk support samt felsökning av mjuk- och hårdvara.
No Code Website Builder